fredag 5 mars 2010

Pimp my fliströja


Och det betyder inte att jag säljer den för vuxen aktiviteter eller nåt.....(A pimp is an agent for prostitutes who lives off their earnings.)


Det köptes neutral färgade fliströjor till jobbet. Helt ok med neutrala färger, men jag vill ha lite mer färg på min. Så jag satte igång hjärnkontoret och funderade hur jag skulle göra för att piffa upp den lite. Gick i en affär och kom till tygsidan. Kikade runt och hittade flistyg. Valde mellan de färger som fanns och fastnade för tre färger. Rosa, lila och vad den i mitten nu skulle kunna kalla sig, skitigt-ljus lila kanske? Det fanns en söm på ryggen som jag hade som utgångspunkt. Sen valde jag att använda triangeln mellan ärm och rygg stycke som gräns för den rosa.

Sömmen fanns också på framsidan. Sluttande lite neråt. Använde den som utgångspunkt och triangeln ärm-framstycke som gräns igen.

Allt är sytt för hand. Jag ville ha stygn som inte syntes och som går att lätt ta bort när jag slutar. Jobbar som vikarie. Nog för att jag tror att symaskins stygn kanske skulle vara lättare att sprätta än mina stygn :) Men det blev osynliga stygn i alla fall

Färgerna blev inte riktigt som de är i verkligheten. Den lila är lite blå på den övre är färgerna helt fel... Men om man blandar båda färgerna så ... kanske det blir så som det ska vara.


En i personalen märkte att jag pimpat tröjan, ingen annan :) Helt bra! Kul att någon märkte det, men det var också kul att det i sticker i ögonen utan att det smälter in :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar