söndag 21 mars 2010

Samarbete

Jag har en dröm! I have a dream! Det är att kunna leva på pyssel. Att det ska gå runt! Men jag vet inte ens om det finns en marknad för det...och var jag skulle starta upp för att det skulle vara mest lönsamt.

Jag skickade en gång ett kort till min pappa, eller om det var till mina föräldrar. Det var i alla fall med pappa jag pratade i telefonen när han frågade om jag säljer dessa kort. Tja, tanken har funnits. Jag har gjort kort på beställning. Ett kort här och ett kort där.

Jag frågade på skämt om han menade att jag skulle gå in i närmaste butik och fråga om jag fick sälja mina kort där. Hans svar var att det skulle jag göra. Jag känner att jag inte är så duktig att jag kan gå in i vilken butik som helst och fråga om jag får sälja mina kort där....då skulle jag nog måsta vara lite mera känd. Typ. Nu har en kompis till mej startat eget företag och öppnat butik/salong. Jag frågade på skoj om jag kunde få sälja mina kort där och det var ett helt klart "ja", helt utan att blinka. Jag hade inte tänkt så mycket på det före, det var ett infall. Därför var jag helt oförberedd när hon helt sonika sa "ja" och berättade att hon kan göra reklam för att jag säljer mina kort där. Detta är ett prov från min sida. Finns det någon efterfrågan? Finns det någon som köper? Jag har nu 12 klara kort som jag kommer att sälja hos henne, Rosa Katten, Norra Gatan 5. Det är en nagelsalong. Så den som vill ha vackra tassar :) Titta in hos henne och boka en tid, eller gör det via nätet på hennes hemsida.

Här kommer ett smakprov på mina kort. Jag har gjort 4 olika motiv, något olika. Jag vill inte att alla ska vara olika, för då får man beslutsångest när man ska välja. Men jag vill ändå att det ska vara något olika så att man känner att det är ett kort som är speciellt!


Här har jag använt en trollkille. Har tyvärr ingen aning om vem som har gjort stämpeln. Den är köpt i en förpackning på ett troll per förpackning. Jag har en trolltjej också. Men jag har kastat pappersbiten som berättar vems stämpel det är. Synd, för det är en riktigt bra stämpel! Lätt att använda och så är den snygg!

Trollkillen är stämplad på vitt papper, klippt ut med mönster sax och klistrat på ett färgat papper som matchar trollet. Jag har använt ProMarker pennor för att färglägga trollet. Det ger en jämn färgning.

Själva kortet är svagt grönt med svarta mönster i.

Tycker de blev riktigt söta :) Har använt samma modell till alla 12 korten. Jag tänkte att det blir för mycket att trycka in 12 kort i en och samma blogg så jag tar det lite efterhand. Vill ni se dem live eller inte orkar vänta att jag sätter in ett nytt blogginlägg så vet ni var ni kan hitta dem ;) På Norra Gatan 5. Ska försöka lämna in dem på tisdagen redan.

3 kommentarer:

  1. Det är ju roligt om du får sälja i butik! Vad tar du för dem?

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte 5€ styck. För det är ungefär vad man annars får betala för kort. Så får jag se hur det går :)

    SvaraRadera
  3. Vi funderade om jag och min kompis :) 5€ tycker jag låter lite väl, men hon tyckte ändå att man säkert får betala mer någon annanstans. Däremot om vi tar 4,50€ så låter det billigare :) Så vi kör med det! Jag känner att det är ett ok pris, 5€ sku ha känts för mycket eftersom de är relativt enkla.

    Så svaret blir alltså 4,50€/st :)

    SvaraRadera