torsdag 25 mars 2010

Söta flickor

Flera flickor! De är så söta :) Det är designen jag fastnat för! Det finns i bröllopstema också :) Synd så finns det inte pojk-tema, så att säga. Saknar det....

Igen har jag tre olika färgkombinationer.


Det är Panduro Hobbys som får ta credit för stämplarna :) Omonterade flickor. RePrints Grattis, en favorit för mej! Det lilla hjärtat är det som har stulit mitt hjärta så att säga ;)

Och igen har jag använt ProMarker. Det är så tacksamt för det blir inte de där strecken man är så van vid när man färglägger med tusch. Det blir jämt färglagt :) Färglägger man sedan ett lager till (så att säga) så får man en skuggning. Detta har jag gjort för att ge flickorna rosiga kinder. Enigt min erfarenhet ska man låta färgen torka något, men inte låta den torka helt. Låter jag färgen inte torka alls ser jag ingen jag ingen skillnad, ingen skuggning eller mörkare ton. Låter jag däremot färgen torka helt så blir det en otrolig skillnad mellan de olika nyanserna, det blir inte en mjuk övergång utan ... helt fel. Jag har i och för sig bara gjort det en gång, för jag glömde att färga kinderna en gång till för att få dem rosiga. Resultatet blev helt fel! Jag har det inte kvar så jag kan inte visa. Kanske jag gör det en gång till bara för att visa :) Eller bevisa. Nångång, kanske....

2 kommentarer:

  1. Supersöta flickor jo! :) Och verkligen fint att färgen blir sådär jämn jo och inte som med vanliga tuschpennor..

    SvaraRadera
  2. Jo :) E helt såld på dom här pennorna!

    SvaraRadera