lördag 23 maj 2009

Mera idéer till lådor

De som känner mej vet att jag sparar på presentpapper. Jag återanvänder presentpapper. Många gånger är presentpappret i gott skick så att det går bra att använda pånytt. Namlappar och rivna kanter går att avlägsna. Värre är det om någon skriver sitt eller mottagarens namn stort över hela presenten. Men kanske någon del av det går att använda till en liten gåva.
Kalla mej snål om ni vill, men jag har inte köpt nästan något presentpapper själv. Under hela mitt liv har jag köpt 3 rullar, alla julklappspapper. Och då endast för att jag inte hade min presentpapperssamling till hands.
Jag förvarade mina papper i en låda. Jag har nu dekorerat lådan och skaffat en låda till, så att både julklappspappren och övriga presentpapper kan förvaras skillt från varandra. Jag har dekorerat dem med presentpapper, julmotiv på den för julklappspapper och annat papper på den andra. Jag har även en tredje låda på bilden, den är till för manualer av olika slag. Så att jag ska kunna hålla ordning på var jag har dem.
Alla tre är lådor där det har varit printpapper, men använd vilka lådor som passar dej! Eller gör egna! Snyggare lådor får man leta efter! Man får dem precis som man SJÄLV vill att de ska se ut! :)

2 kommentarer:

  1. Snart börjar jag kalla dig för låd-Nettan! ;) Hihi, jättefina lådor..det är snyggt och ordning och reda hemma hos er kan jag tänka. Inte är du snål, bara miljövänlig och det är ju populärt nu för tiden :)

    SvaraRadera
  2. Nå det e sant :)
    Jag är faktiskt inne i en lådtiverknings period :D Det börjar kanske bli tjatit bloggen, men ska försöka vriera ibland i alla fall :) Så jag får visa upp mina skapelser. Hehe!

    SvaraRadera