onsdag 20 maj 2009

Tidningsställ



Var ska alla tidningarna stå? Man får hem dem, man läser dem och sedan läggs de undan för att sparas. Jag pratar alltså inte om dagstidningar nu utan tidningar man beställt för att man har intresse av dem t.ex.

I boken jag hittade idén till lådorna (http://pyssligtliv.blogspot.com/2009/05/forvaringslador.html) hittade jag också modell till ett tidningsställ, eller vad det nu kallas. Jag sparade idén i hjärnkontoret och en dag när jag tittade på en öllåda vi hade hemma så började hjulen att snurra. Tänk om jag skulle kunna laga två tidningsställ av en öllåda?

Sagt och gjort, jag plockade igår ut ölen ur lådan och in i kylskåpet, den ska väl avnjutas kall i alla fall så :) Sedan ritade jag upp på lådan, med mall ur hjärnkontoret, och skar ut den. Sedan var det bara att klä hela härligheten i tapet. Jag råkade ha två rullar tapet hemma. Båda var nästan slut, så den första jag började på tog ju slut efter att jag klätt den ena, så jag fick ta till den andra. Jag som ville att båda skulle ha samma grund :/ De ska sedan dekoreras så att de matchar tidningarna som ska i dem, men de är inte klart än, så jag har inga bilder att ladda upp, det kommer senare.

Bilderna som finns är tagna från internet, om ni klickar på dem kommer ni till adressen därifrån de är tagna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar