fredag 22 maj 2009

Studentkort


Snart är det dags för studenten!

Jag gjorde förra året några stundentkort åt de kompisar som blev klara då.

Jag försöker alltid att laga olika kort åt alla :) Av två av dessa finns kopior, för jag fick beställning på de korten och gjorde de två pånytt.








De här korten är gjorda med stämplar och embossingpulver. Alla korten har häftkuddar
sådana där som är lite upphöjda, för att få ett tredimensionellt kort. Jag har använt mej av en grattis-stämpel, stämpeldyna i silver och guld, glitterlim (på vissa kort), samt embossingpulver.

Det finns stundentmössa som stämpel, men jag har ingen sådan, och hur ofta kommer jag att behöva laga studentkort egentligen? Så jag skaffade ingen sådan.



Istället ritade jag själv. En rund oval, ungefär, sedan ett svart band och en skärm! Enkelt! :)


Grattisbåden som jag har runt kortet med studentmössan och champagneglasen (som också finns som stämpel, men jag hade inget. De var INTE enkla att få snyggt!) går bra att laga inne i kortet också. Det har jag gjort på de kort som inte har bården på framsidan. Sedan är det bara att skriva det man vill i mitten.




Jag fick tag på blommor. Vet inte vad det är för blommor, för jag fick helt enkelt blommorna utan några vidare instruktioner. Jag tror att man egentligen ska fästa dem med brads. Men som sagt, jag vet inge. Jag limmade fast dem, men det var svårt att få dem att hållas. Eller om jag satte fast dem med tejp? Minns inte, vad jag minns var att de var svårt att få dem att hållas. Skulle säkert hållas bättre med brads.







Behöver man idéer till studentkort är det bara att titta i butikerna, de har en massa studentkort att välja mellan! Sedan är det bara att anpassa kortet så att det passa mottagaren :)



Här har jag ett där mössorna kastas upp i luften. Enkelt det också, bara man får mössorna så är det bara att rita sträck så man ser varifrån mössorna kommer.



Den som är duktig kan ju rita champangeglas och champagne flaska. Jag är inte så duktig, därför blev det bara ett sådant kort.



Här är alla korten samlade på en bild!
-
Länkarna jag har i bloggen går till panduros hemsidor, eftersom det är min favoritbutik att handla pysselgrejer från. Sedan har de bra bilder, så behöver jag inte förklara utan ni kan titta själva :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar