tisdag 26 maj 2009

Symaskin - skin - skin, syma - mamma - mammaskin!



Såg på min symaskins huva (? Heter det så?) och sedan på mina tygfärger.

Hmmm....

Sedan tittade jag på mina stämplar.

Hmmmm.....

Varför inte dekorera symaskinshuvan?!!?



Sagt och gjort :)

Plockade fram mina grejer. Tänkte skriva en massa ord på huvan och ha blommor och hjärtan mellan. Men efter att jag skrivit det första ordet "SYMASKIN" tänkte jag om....

Det skulle inte passa, det skulle bli rörigt!

Så jag stämplade istället endast blommor.

Sedan tänkte jag att blad sku vara fint.

Men blad utan stjälkar?

Så det blev stjälkar också :)





Kanske blev det lite mycket i alla fall, men jag är nöjd över resultatet! Och det är egentligen bara det som räknas :)

Jag har inte strukit huvan i 5 min, som man ska. Jag har inte strukit den överhuvudtaget, för jag vet inte om den tål det.

Materialet skvallrar om att den kan smälta om jag försöker :/ Och hur ofta tvättar man symaskinshuvor egentligen?

Exakt!!

Och behöver jag tvätta den och färgen försvinner så får jag väl dekorera den pånytt :)

3 kommentarer:

  1. Nämen! Du är nog påhittig du, och visst är det mycket roligare att ta fram symaskinen om den har ett sånt där snyggt fodral! Blev ju skitasnyggt :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Har symaskinen alltid framme på mitt "pysselbord". Bra nu när den blev så fin :D

    SvaraRadera
  3. jädrans snygg symaskins huva

    SvaraRadera