onsdag 13 maj 2009

Morsdagsgåva

Jag tittade igenom Panduros katalog och blev jätte inspirerad av att laga disktrasor! Inte laga från grunden :) Nej! De hade färdiga paket, med 10 disktrasor och så stämplar och tygfärger. Bilderna var fantastiskt fina :D Det där kunde jag tänka mej att göra! Fast också paket med bara disktrasor (som heter diskdukar tydligen), så får man köpa färger och stämplar själv.



Nå, jag funderade länge. Disktrasorna som såldes på Panduro var (och är) vita. Man kan färga dom och göra dom så personliga det bara går! Jag ville inte ha vita diktrasor, och jag tänkte inte köpa färg att färga disktrsor med! Men några stämplar och lite tygfärg köpte jag i alla fall!



Jag hade tittat i butikshyllorna på disktrasor. T.ex. wettex går ju inte för de har redan färdiga tryck, men de där "billighetsmärkena" euroshopper och pirkka! Dom har inte tryck :) Så jag köpte en av dem. Väl hemma ville jag ju pröva direkt! Jag öppnade paketet och....de hade en konstig hinna på sig :o Nå, ingen fara, jag kan ju skölja dom! ....men sen ska man ju inte trycka på våta trasor!



Att försöka torka disktrasor med värmepistol är inget jag rekomenderar!! Inget större fel på det, men det ger inte så snabbt resultat som man skulle förvänta sig. Jag tryckte till slut på halvtorra trasor, det gick hur bra som helst!



MEN! Vät en disktrasa och låt den torka, så vet du hur mina trasor såg ut sen! Som ett stormigt hav! Dom var allt annat än raka! Och att stryka (dom skulle alltså strykas 5 min för att färgen ska hålla) hjälpte inte så mycket, trasorna blev raka, visst, men inte fyrkantiga precis! Såg mera ut som....tja...de hade lite uttänjda hörn här och där...


Men inte gör det så mycket :) Det ska väl se hemgjort ut för gudsskull! Och mamma blev glad! Det var ju huvudsaken ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar