måndag 18 maj 2009

Vad man kan göra med provbitar

Jag fick tag på en massa provbitar på ett loppis för ett antal år sedan. Nästan alla provbitar var i samma storlek och i alla fall var alla i fyrkanter :)








Min idé var att göra ett lapptäcke av det. Jag har några olika material och ett av dem är troligtvis någon sorts mattyg eller nåt. Vet inte vad det är men det tjockt är det. Tänkte att det blir nog en bra filt! Jag la ut alla lappar i ett mönster på golvet, det räckte till ca. 6 stycken lappar på bredden och sedan blev det 5 lappränder på längden, så man kan ju diskutera vad som är bredden och längden på filten förstås...









Tygbitarna är olika färg på framsidan och baksidan, en liten färgskiftning, så den blir lite annan färg när den vänds. Jag skulle ju ha velat ha en större filt, men lapparna tog slut! Det fanns ändå 2 stycken som blev över, av de sydde jag en handväska :)




Jag ville ha en ficka för mobilen, det var det svåraste! Och att få dit dragkjeden, men resultatet blev bra! Det enda jag är missnöjd med är axelremmen. I brist på annat flätade jag en rem, men jag skulle egentligen villa ha en bredare, kanske i grått. Men jag får se när det blir gjort.

Arbetet är noggrannt inspekterat och godkännt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar