torsdag 14 januari 2010

Godaste salladen

I alla fall om man frågar mej! :)

Måtten ändrar alltid, så dem tänker jag inte ens försöka återskapa!


Sallad (enligt önskemål, jag brukar ta salladshuvud)
Tomat
Gurka
Pasta
Fetaost
Medwurst (eller tonfisk)
Äpple



Sätt pastan och koka. Skär allt i mindre bitar. Blanda! Ät och njut :) Gott med en bit baguette eller liknande! Eller till grillat på sommaren!

Jag tycker att salladen blir bäst med medwurst, så jag väljer oftast det. Min favorit med salladen har enda sen jag var liten varit äppelbitarna! Nu vill min sambo inte ha äppelbitar i salladen så jag får inte lägga dit dom. Det hindrar mej inte från att skära några äppelbitar till min sallad :) Han skulle föredra ananas. Där drar jag min gräns, det kommer inte ananas i min sallad! Färsk skulle kanske gå bra, men jag konstaterade för några veckor sen att jag är ganska så allergisk för färsk ananas, så jag tänker inte ens testa. Han har inte blivit hindrad att sätta ananas i sin sallad, men den har inte funnits där för det :)

En variant på den här är ris istället för pasta. Då föredrar jag tonfisk, och då tonfisk i olja, för att få lite smidigare ris :) Men det är ju en smak sak! Det går säkert bra att tillsätta nån annan sås i ris-salladen, men det har jag inte testat. Min mamma har helt gått över till att göra salladen med ris och tonfisk.

Gjorde en rejäl sallandsskål under helgen. På två personer tog den slut på några timmar :) Man kan ju gå och småäta av den hela tiden! Hehe :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar