måndag 18 januari 2010

Vika pappersstjärnor

Jag har vikt en själv :) Hittade instruktioner på skapligt enkelt, en riktigt bra pysselsida, verkar det vara. Tyckte det såg intressant ut, kanske något för de duktigaste mest pysselintresserade större barn, typ 5-6 åringar. Så jag började pyssla. Fyra olika färger, 30 cm x 1 cm. Början var väl relativt enkel, men den lyckades jag missförstå :) Jag hittade en youtube film för hur jag skulle göra, men när jag kom till att få stjärnan tredimensionell så fattade jag noll! Kollade om och om och om igen.....trodde det var låsta avdelningen som gällde för mej, ordinerat massvis med lugnande :)

Hur som helst så googlade jag vidare. Sökte på bilder och hittade med hjälp av det en bra blogg :) Den hade precis det jag behövde! BILDER! En bild för varje moment! Enkelt att följa, och jag fick sitta och stirra på bilden och läsa bildtexten tills jag verkligen fattade vad jag skulle göra :) Bloggen var (och är) ScrapAddicted.

Ska försöka få hit min bild på stjärnan också :) Är riktigt glad att jag fattade det!

Pysslet kanske skulle fungera med VÄLDIGT duktiga barn! Men jag tror inte på 5-6 åringar. I så fall ska det som sagt vara VÄLDIGT duktiga barn, som har tålamod och som klarar motgångar bra.

Någon som har en annan åsikt? Skriv gärna :) Jag kanske bara tycker såhär för att det är första gången jag gör den och jag hade stora problem att förstå vad jag skulle göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar