lördag 9 januari 2010

Islykta 2

Nåja, här ska jag updatera hur det gick för min islykta nummer 2 :) Har kattmatsburken hjälpt nåt? Eller har den endast stått där och skämts? Hålls ljuset brinnande eller slocknade det också efter några ynka minuter?

I alla fall ska jag börja med att dokumentera min syster Puffs otroligt smarta idé :) Man kan också dekorera med granris och blommor! Det tror jag kan bli hur snyggt som helst! Ska helt klart komma ihåg det till nästa gång :D ...det vill säga när jag har tillgång till blommor och/eller granris. Och inte är fast med en balkong en sen kväll/eftermiddag när det är kallt och mörkt ute och man (läs: Jag) hellre kurar framför datorn med en kopp hett te och en pepparkaka.

Hur som helst, svaren vi alla väntat på! Kattmatsburken stod alltså bara där och skämdes. Precis som jag misstänkte. Inte nog med det, den frös ju ganska ordentligt fast, och inte som jag trodde, att det skulle hjälpa att fylla den med hett vatten så att den skulle lossna från sidorna....så INGET jag rekommenderar :o

Så jag passade på att ta in islykta nr.1 och spolade lite vatten i dens hål, så att det blev lite bredare. Fungerade väldigt smärtfritt :)

När jag fått ut kattmatsburken och hålet i nr.1 var spolat större satte jag ut båda lyktorna med ett ljus i. De hölls båda brinnande :) Så där var lösningen på mitt problem! Ljuset var för högt uppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar