fredag 14 maj 2010

Drinksnacks


Jag blev bjuden till grannen för att se på uttagningarna till melodifestivalen. Det var väl en tid sen, men jag har tydligen glömt att skriva om dessa små smakbitar :o

Det ska vara pesto i dem, men det hade jag inte hemma, och jag kom på så sent att jag skulle laga dessa så inget var öppet utom shell och st1 typ, så jag åkte dit. Nå, jag visste ju att de inte skulle ha pesto, men jag köpte vad jag hittde, och jag hittade pepparsmaksatt smältost. Det fick duga!

De blev helt goda :) Men jag har gjort dem senare med pesto, och det är helt klart att föredra! MYCKET godare!

Enkelt att göra dessa också. Kavla ut smördegsplattan. Bred på pesto, rulla ihop, skär ut lämpliga "rullader", jag plattar till dom när jag lägger dem på plåten, för jag får dem så höga annars. Pensla med ägg. Sedan in i ugnen, 5-10 minuter i 225 grader. Klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar