lördag 1 maj 2010

Påskpyssel för de allra minsta :)

Nu vet jag inte åldern på konstnären i fråga, så det tänker jag inte uttala mej om! Jag skulle gärna göra en egen variant så att jag skulle få en bild i min blogg, och för att jag verkligen sku ha ett hum om hur man gör, men nu har jag inte fjädrar hemma. Och jag tänker inte köpa fjädrar för att i maj börja med påskpyssel...no no no!

Det är alltså en fjäderkyckling, ett kort. Jag hittade inlägget i bloggen An ounce of creativity that is trying to tell you something.. ,sådär nu finns det två länkar till sidan :) Allt man skriver är automatiskt copyrightat, vilket ägaren av bloggen är vänlig nog att påpeka, så jag kan bara länka till sidan i fråga.

I alla fall, kortet! Det ser ut att vara ett A6 kort, vanlig kortstorlek alltså. Därefter har barnet fått limma fjädrar på kortet. Därefter näbb, fötter och ögon. För att få ögon, näbb och fötter på rätt ställe så behöver barnet nog vara över 3 år, men jag tror nog att detta pyssel är lämpligt också för de yngre barnen. Men lite hjälp så kommer väl ögonen och fötterna på rätt sida av kortet :) Och det är ju charmigt när det syns att barnen har gjort själv <3

Ska försöka på detta nästa år! Jag ser fram emot det!

1 kommentar:

  1. Oj först nu hittar jag att du länkat min lilla mans fjäderkyckling. Skoj!

    Det stämmer att kortet är ett A6. Han har limmat och donat själv och han var väl bra exakt tre år när han gjorde det. Eller om han var fyra. Jag minns inte. *skäms lite*

    Vet att några yngre barn även gjort motsvarande kort. Ja, det kan komma på rätt sida... eller fel. Eller så hjälper någon äldre till lite... bara lite. :)

    SvaraRadera