torsdag 20 maj 2010

Nåldyna

Den här bilden är skannad :) Tänkte testa på nåt nytt, inte bara fotografera allt jag gör :p Resultatet är väl mindre lyckat förstås :) men helt ok!

Jag hade förr en annan nåldyna, en som jag av nån anledning sytt för hand. En i beige med röda sömmar :) Sned och vind, men som fyllt sitt syfte! Cutie gillade den! För den var enkel och inga sömmar som kom i vägen när man ska sätta in nålarna och så. Det är ju lite hårdare att få in en nål om man just träffar en söm, det är ju så mycket mera tyg där! Då menar jag 2-3 gånger mer tyg än på övriga nåldynan ;)

Jag gillade den också förstås, men jag har alltid velat ha en lite mera piffig nåldyna. Idag var jag till emmaus och kollade efter tyger. Jag hittade det sötaste nalletyget :) Kommer troligtvis att använda det just så här, i lappteknik :) För det var många många många nallar på den lilla kvadratmetern (ungefär alltså) som jag köpte.

Ja, så jag klippte ut en nalle, sedan letade jag bland mina tyger efter rött och vitt. Det röda är en restbit som jag troligen köpt på emmaus vid ett tidigare tillfälle :) Det vita är ett lakan som mina KÄRA katter har sett till att har en STOR (större störst!) reva i sig! Ni kan tro att matte (det vill säga jag) var allt annat än glad då! Men men, vad kan man annat göra! Det var bara att kassera. Små revor brukar jag faktiskt lappa :) Men jag märkte att detta tyg dessutom var tunt just där som revan var, så det var väl bara en tidsfråga.

I alla fall så hade jag tänkt att använda min gamla nåldyna och bara klä över den. Det hade jag som tanke ända tills nåldynan var inuti den nya nåldynan. Sen kom jag på att det inte går. Den nya nåldynans hörn (men bara ETT) blev utan vadd, och det blev inte bra att bara tillsätta lite vadd, för det kände man från utsidan att jag hade gjort. Så jag dissekerade min gamla nåldyna, tog tillvara all vadd och petade in den i nya nåldynan :) Voliá!

Jag radade nålarna runt nallen för jag hade inte hjärta att sticka honom i hjärtat :) Men det kommer väl att hända bara jag börjar använda nåldynan som nåldynor ska användas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar