onsdag 26 maj 2010

Lim

Jag har fått en upprepning av min tidigare lim-situation....Jag skrev då att jag inte varit med om det förr och inte efter det heller. Men när jag öppnade min limburk för någon dag sen så såg det ut ungefär lika! Bara att värre. Inte själva limytan, men locket (det fick jag diska helt och hållet) och kanterna som har halvtorkat lim på sig. Det är som mögel. Min fråga är bara, KAN lim mögla?

Det verkar i alla fall inte vara frågan om att det har kommit åt att torka, för det rann kondensvatten på locket. Troligtvis har det blivit varmt så att det uppstått kondens och möglet kan trivas. Men då är vi tillbaka till frågan: Kan LIM mögla?

Jag tog omsorgsfullt bort så mycket jag bara kunde från kanterna. Jag snurrade upp det på en pensel och sedan fick det åka i roskisen som jag har i pysselrummet. Därefter tog jag locket till köket och diskade upp det. Fortfarande, kan lim MÖGLA?

Om ni tycker att jag upprepar mej, så är det bara för att jag inte förstår, KAN LIM MÖGLA?

3 kommentarer:

  1. Ja då, lim kan mögla, beror på vilket slags lim det är, men det har jag också varit med om, en svart luddig liten hinna just i locket.

    Hoppas allt är bra med dig.

    Tjingleing!

    SvaraRadera
  2. Eri-keeper är väl vattenbaserat och giftfritt... Så varför inte...

    SvaraRadera
  3. Vero - Skönt att höra att andra än jag har varit med om det :) Fast...det sku vara bättre om ingen av oss sku ha råkat ut för det :/

    Malin - Jo...i och för sig...du har rätt :)

    SvaraRadera