söndag 9 maj 2010

Mask-sången

Det här är väl inget pyssel, men nåt man kan pyssla med när man har tråkigt :) Nämligen sjunga!

Här kommer en sång som jag tycker att är rolig :) Den är lite annorlunda text, om man säger som så. Det handlar om en kille/tjej som äter mask :D Sökte den på nätet och hittade en variant med "sluuuuurp"-ljud mellan verserna. Det kan helt klart göra sången roligare :)

Masksången

Ingen tycker om mig...
ingen vill ha mig ...
för att jag gillar mask!
Schluuuurrrp

Långa och slibbiga
korta och klibbiga
ligger dom i min ask!
schluuuurrrp

Biter av dem huvet
suger ur dem musten
kastar sedan skinnet bort!
Schluuurrrp

Ingen tycker om mig...
Ingen vill ha mig...
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad mask är gott
schluuurrrp

Melodin är enkel, men jag kommer inte på någon annan sång som har just den här melodin, så jag vet inte vad jag ska kalla den. Skulle behöva sjunga in den och ladda upp det ;) Men även fast jag sku göra det så tror jag inte att det går att ladda upp ljudfiler här :p

3 kommentarer:

  1. Den där lärde mamma mig när jag var några år, har alltid gillat den :D

    SvaraRadera
  2. mycket bra . love it 10/10'

    SvaraRadera
  3. 5/10 need friends

    SvaraRadera