söndag 18 april 2010

alltså....jo, det finns flera av dessa :) Utmaning...osv...

Jo, alltså, för er som inte läst mina två senaste inlägg. Jag kom över en utmaning, som egentligen inte var min, men som jag blev intresserad av! Jag ville göra något unikt med de medel som fanns tillhanda. Och de medel som fanns tillhanda var: Texten Tack (kan ju vara grattis också förstå...eller vad som helst!), ett citat eller ordspråk, två bilder, färgerna rosa (mörk rosa, för all annan rosa hade tagit slut hemma hos mej) och lila, samt silver. Det enda som är fastklistrat är ramen till bilderna. I detta fall katter :) Samma katt men olika färg. Och förstås glitterramen i silver som går runt kortet (som är gult för att jag hade ett sånt liggande).

Nåja, tänk "unik"! Placeringen av Tack och bilder är väl vanlig, men att ha citatet tvärs över kortet är väl lite mer unikt :) Gillar dessutom att Tack överlappar den övre kissen lite. Låt annars inte fantasin ha några gränser! Min lila kartong var slut, det enda jag hade var små bitar och fast hur jag försökte kunde jag inte få ihop dem till en någorlunda snygg ram :( Så jag kikade igenom mitt förråd. Mina ögon vandrade över presentpapper-asken, och överst låg...LILA PRESENTPAPPER! Att använda bara lila visade sig vara omöjligt, men några strängar silver kan ju inte skada, eftersom kortet ska ha silver i sig ändå :) "The sky is the limit!"

Ett till något unikt något vanligt. Katterna överlappar varandra, Tack är kvar i samma hörn, fortfarande överlappandes "rosa" katten :) Medan citatet får ligga tryggt längst ner.

Här märker jag att jag fastnat i ett mönster. Tack är FORTFARANDE kvar överlappandes katten som är rosa! Citatet är utbytt mot ett handskrivet, som överlappar båda katterna. Då kommer citatet i fokus, istället för bilderna.

Jag bestämde mej för att byta ut Tack för att få igång idéflödet igen! Fortfarande med katterna orörda, men ett Tack som går upp-ifrån-och-ner i nedre hörnet :)

Ja. så ska vi igen tänka lite annorlunda. Om man klämmer allt det viktiga i vänster nedre hörn? Börja med citatet, men har bilderna bakom citatet. Tack uppe i högra hörnet, men under ena kattbilden.


Så för att lite gå utanför ramarna för utmaningen. Ett enkelt kort där de båda katterna är utanpå varandra och Tack sitter ensamt för sig själv till vänster.

Dessa är alla liggande, och kan bytas ut mot liggande bilder!

En blogg kvar :) Då blir det MIX AND MATCH! Missa inte det xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar