söndag 25 april 2010

Det är såhär som mjöd ska drickas!

Mjöden är egentligen inte klar än, den blir klar imorgon. Men alla russin hade flutit upp och enligt min mamma (i alla fall enligt vad jag minns!) så är mjöden klar när russinen flutit upp! Så jag smakade. Gott gott gott!!!

Jag smakade lite till. Gott gott gott!

Jag tog ett stort glas från skåpet, tog min halvliters colaflaska (som fått vara flaskan där jag har min mjöd....jag vill helst ha 1½ liters flaskor, men jag hade inte tillräckligt många.) och började hälla. Jag hällde och hällde och hällde...till sist var det bara "bottensatsen" kvar i flaskan. Den hällde jag ut. Jag tog med mej mjöden och satte mej på balkongen. Som tilltugg hade jag en hemlagad donits. Jag tog en tugga av donitsen, blundade med ansiktet vänt mot solen och drack min mjöd.

Den tog mej tillbaka flera år :) När jag var hemma hos mina föräldrar. Jag sitter vid utebordet, det är just då i sina bästa år, utebordet. Jag dricker mammas mjöd och äter mammas munkar. Jag känner mej glad!

(recept på donits och mjöd (för den otålige så finns mjödreceptet på farinsocker paketet) får komma i en annat blogginlägg :) Detta är bara ett kort inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar