fredag 16 april 2010

En utmaning, fortsättning

För er som läst föregående inlägg, så kan ni skippa förtexten :) Jag kom alltså över en utmaning som jag blev intresserad av men som inte handlade om mej. Ett citat, ett tack, två bilder, 3 färger. Och allt på samma kort.

Min första tanke var att jag skulle experimentera med hjälp av "flickorna", de sockersöta omonterade stämplarna från panduro :) Men så tänkte jag inte längre än näsan är lång, därför hann jag klistra ramarna bakom "flickorna" innan jag testade huruvida de ryms på kortet.... Det blev lite trångt. Inte mycket rum för variation inte. Texterna i varsitt hörn, och flickorna får överlappa varandra. Man ser inte ens att bakgrunden är gul! (ett kort jag hade skräpandes i pysselrummet). Eftersom jag ville ha en stor variation och testa många olika alternativ så är inget annat bara ramarna fastklistrade, för största möjliga rörlighet.


Jag prövade att ha flickorna lite sneda och överlappa varandra. Bytte citatet till ett utprintat. Men det kändes ändå trång på kortytan. Så jag slutade med dessa två alternativ.

För den ouppmärksamme :) Flickorna har bytt plats på korten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar