fredag 2 april 2010

Earth Hour - Utmaning

För några dagar sedan när jag surfade runt bland bloggar så hittade jag en trevlig utmaning. Temat är Earth Hour, och utmaningen hittas på Piggelin bloggen. För det första så var jag osäker på vit cardstock, vilket jag frågade om. Svaret jag fick låter så här: " Vitt enfärgat papper. De enfärgade papper man oftast använder inom scrapbooking heter cardstock :) De är lite tjockare och stabilare än till exempel kopieringspapper etc.
Men vanligt enfärgat papper är alltså det som gäller för utmaningen :)"

Bra :) Då vet jag det! Det var enklare sagt än gjort, jag äger ingavita papper :) Men tiden rinner ut och jag är nu på resa, närmare bestämt hos mina syskon. Jag har även handlat lite pysselmaterial, så när jag hos mina systrar hittade ett pussel från ett kinder ägg så fick jag en idé! Bara de har något tjockare vittpapper så.


Det hade de! Ett tjockare vitt papper som jag klippte till önskad storlek. När jag hittade utmaningen var min tanke att göra ett kort, dels för att jag inte vet vad LO är (jag ska fråga :)) och dels för att jag gillar kort. Detta är väl egentligen ett kort, eftersom det är dubbelt. Nåja, om det står och faller på det så får det göra det :)


Under min shoppingtur hittade jag bland annat Memento stämpeldynor som jag inte ägde från förr. 4 stämpeldynor i blå nyanser. Därför bestämde jag att jag skulle färglägga en remsa papper med memento färger. Jag färglade den genom att börja med ljusaste nyansen och med hjälp av en tvättsvamp börja inifrån och röra mej utåt. Den mörkaste använde jag till att färglägga kanterna med. Själva kortet har också en svag nyans av blått, jag använde den ljusaste för att färga helakortet, för att kontrasten inte skulle bli alltför stor. Pusslet som jag använt som bild kommer som sagt från ett Kinder ägg, jag blev jätte inspirerad av det. Jag ville dessutom att bilden inte skulle vara helt klar, Så att det fortfarande finns saker som behöver fixas på bilden.


Texten är också inspirerad av bilden, eftersom lejonet ser nyvaket ut :) "It's time to" skulle passa mellan de två meningarna...kanske jag skriver till det senare. Jag har till detta kort använt:

1 pussel, som bild/foto
vitt papper
blå memento-stämpeldynor
lim
tuschpenna i svart

Om jag har följtreglerna återstår att se. Det är väl en tolkningsfråga ifall pusslet är ett foto eller inte. Det har i alla fall varit roligt att göra :) Så för mej spelar det inte så stor roll om det är godkänt eller inte, för mej är det godkänt!

6 kommentarer:

  1. Jaha, jag kan inte genågon länk till bloggen i fråga, för det uppstår en massa felkoder...

    SvaraRadera
  2. Nu har jag länkat :) Alla försök att länka igår publicerades idag...hm...nice :/

    SvaraRadera
  3. Har du lite tålamod till typ imorgon eller nåt så skall vi försöka hinna få in dem i webbshopen. Hehe...

    SvaraRadera
  4. :) Problemet med mej är att jag gärna vill känna och fundera innan jag köper :) Ska i alla fall ta en titt på dom i webbshoppen :) Kanske jag förälskar mej och gör ett undantag :D

    SvaraRadera
  5. Förälskade mej helt klart ;) Det finns ju såna som lyser i mörkret :D Aaaaaaaaaaaaaaaa!!! Behöver bara lite pengar på mitt konto :o

    SvaraRadera