tisdag 20 april 2010

MIX AND MATCH! utmaningens slutkläm :)

Jag kom alltså i kontakt med en utmaning, som inte var åt mej, men som jag blev intresserad av. Ett kort innehållande 2 bilder, ett citat, ett tack, samt färgerna rosa, lila och silver.

Ni som läst mina tre tidigare bloggar vet redan detta :)

Jag har alltså endast klistrat ramen på bilderna till respektive bild, allt annat är löst. Jag hade fått så mycket ut av att flytta runt på bilderna som jag möjligtvis kunde, det började kännas svårt att komma på något unikt med två clowner eller två katter. Så varför inte mix and match? En clown och en katt? Ett stående och ett liggande? Jamen visst! Så ett tack som är stående och den handskrivna citatet, perfekt! Bilderna överlappar varandra och Tack överlappar clownen. Snyggt tycke jag!

Jag tänkte att eftersom jag inte har något att göra med själva utmaningen så prövade jag även att lämna bort citatet. Bara clown, katt och tack. Enkelt! Man skulle bra kunna lägga till andra detaljer, typ blommor, bling-bling-diamanter, vad som helst!

Samma bilder som ovan, men i annan form och med citatet med. Citatet fyller nog ut på ett sätt som gör att kortet blir komplett.

Förstås måste jag använda mina älskade flickor! Tycker att de är så söta! Och vad är det som säger att alla bilder måste vara lika stora? Flickan i sig är så stor så att något annat än att de verkligen överlappar varandra är uteslutet. Tack får vara på sned över hennes mössa :)

Lämnas citatet bort finns rum för ytterligare en bild. Tack får vara den som binder ihop alla bilder i mitten.

Med lite fantasi samt "våld och vaselin" ryms till och med allt som ska vara på kortet :) Plus en extra bild! Men då måste det vara bilder som tål att överlappas :)

Gillar skarpt sista bilden! Tycker det blev en bra kombination.

Låt er inspireras och kom ihåg: Sky is the limit!!

Om ni får inspiration från dessa kort vill jag gärna se resultatet :) Man kan lära av varandra! Och jag vill också lära av er!

Ja, för er som undrar. Det glansiga som är under kortet är ett bakplåtspapper, ett sånt där som man kan återanvända. Jätte bra att ha som underlag när man pysslar! Lätt att torka av och så vidare :) Så behändigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar