onsdag 14 april 2010

En personlig utmaning som inte ens var min

Jag kom över en utmaning, som inte ens var min! Utan jag bara blev intresserad av! Ett kort var det skulle vara 2 bilder, ett citat eller ordspråk, Tack eller Grattis, samt färgerna rosa, lila och silver.

Allt detta ska alltså på ett och samma kort. Och jag föll direkt :) Mina panduro "clowner" fick agera bilder. Jag har inte haft möjlighet att använda dom före nu, så jag passade på! Eftersom jag ville få en unik sammansättning som skulle få alla delar att passa ihop på bästa möjliga sätt så har jag inte limmat fast något annat endast den lila ramen i den sittande clownen, samt den rosa i den jonglerande clownen.

Inte så unikt, mera klassiskt, tycker jag. Men en bild uppe i hörnet, en bild nere i hörnet, Tack i övre hörnet och citatet i nedre kanten.



Spegelvänt, typ.

Ett annat ganska standard är två bilder utanpå varandra, och texterna utanpå varandra. Den spegelvända varianten sku vara att bilderna är på andra sidan och vise versa.

Citatet hade jag printat ut, för att minnas det. Så jag tänkte att man kan faktiskt skriva citatet på flera olika sätt! Säkert sku man ju kunna skriva delar av citatet och fördela det över kortet också! Men då ska det kanske vara ett känt citat. Sen gillar jag att ha bilderna lite att överlappa varandra. Men då ska man se till att man har en bild som det går att göra så med. Ett foto t.ex. med något viktigt i hörnen är inte att rekommendera. T.ex. en närbild av ett ansikte. Kanske om de överlappar varandra så lite som på kortet här förstås....nå, nu använder jag ju inte foton utan clowner med mycket vitt runt sig :)

Överlappa varandra samt texten, men då försiktigt så att de inte överlappar ord från texten, förstås.


Det här är en väldigt ovanlig sammansättning för mej. Citatet uppe och bilderna i mitten med Tack nere i hörnet. Här har jag i alla fall försökt få in lite mera silver. Tack är tryckt med silver annars :)


Tror jag personligen gillar de som överlappar varandra bäst! Har ju kvar alla delar så jag ska sätta mej och pyssla idag :) Fick veta att en kollega fyller imorgon, en kollega på en gammal arbetsplats alltså :) Så jag ska använda min nyfunna kreativitet till att göra ett kort åt henne!

Det kommer att komma 2-3 blogginlägg till om denna utmaning. Jag kom nämligen på att det kan vara olika storlek på bilderna :) Kanske ett blogginlägg om kortet till kollegan :)

(bakgrunden blev gul eftersom jag hade ett sådant papper liggande i mitt pysselrum. Kortet är en A6:as höjd både på höjden och bredden. Förstod ni? Alltså man tar ett kort och mäter höjden, sen vippar man kortet 90 grader och mäter igen höjden, sen klipper man ut fyrkanten man fått!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar